Bydlet u silnice není žádný med, ale je to daň za to, že bydlíme ve městě. Tak obvykle města vznikala. Původně kolem hlavní cesty odněkud někam. Později přibývalo domů, ulic i uliček. Dnešní města a obce mají poměrně pevný tvar a v rámci svých územních plánů obvykle řeší případný rozvoj a zasíťování. A je dobře, že při tom myslí i na občanskou vybavenost a zeleň.

Jenže občas se silnice přiblíží i místům, kde dřív byla pole či louky a domy stály na okraji obytné zóny. V případě Turnova se to týká zejména oblasti v územním plánu města označeném jako rozvojová plocha bydlení. Jinými slovy prostor pro rodinné domy, bytové domy a obchody. Vzhledem ke kauze Walderode to sice není na spadnutí, ale je lepší být připraven. Na toto území je zpracovaná velice kvalitní studie, která počítá i se zelenými plochami hlavně podél přivaděče, malým náměstíčkem, společenským prostorem a obchody. Území je vymezeno stávající zástavbou rodinnými domy, na které navazují zahrádky (uvažovaná výstavba) a silnicí vedoucí z města kolem zámku ke kruhovému objezdu Ontexu z jedné strany, a pak přivaděčem z D10, který ústí na témže objezdu.

Tomuto území ale předchází rovněž dopravou zatížené místo, které navíc čeká ještě dostavba napojení přivaděče z Fučíkovy ulice (naproti je benzinová stanice Kontakt). I tady je zástavba rodinnými a bytovými domy. Kolem přivaděče je v tuto chvíli volná plocha, která by mohla sloužit obyvatelům této části jako park či relaxační zóna, třeba i s veřejným grilem.

Napadlo nás to v souvislosti s nabídkou Kauflandu – milion pro Turnov. Vzhledem k tomu, že některé pozemky patří městu, mohlo by to být docela snadné, že?